Online Rádió készítése – Tervezés, bevétel, hallgatói számok

A tapasztalatom azt mondja, hogy előzetes tervezés nélkül nem lehet igazán jó Online Rádiót létrehozni. Mik azok az alap dolgok, amiket évekre előre jó ha tudunk, megtervezünk és ezekhez brutális módon ragaszkodunk. Tervezés, bevétel, magas hallgatói számok!

Mi az, amit el szeretnénk érni az Online rádiónkkal?

Lehet hülyének tűnik ez a kérdés, de ez a legfontosabb része. Az Online Rádiózás üzleti része egy nagy 22-s csapdája, egy ördögi kör az alapoknál.

Anyagi bevétel – anyagi kiadás. Jelenleg az Online Rádióknak hatalmas előnye az, hogy nem helyhez kötött (frekvencia). A világon bárhol, bármikor hallgatható, csak internetes szolgáltatás kell. Ezzel a lehetőséggel szinte bárkit és bárhol elérhetünk, mégis a fekete bárány szerepét tölti be.

Miből is áll ez az ördögi 22 csapda? Ahhoz, hogy egy igazán jól fizető reklámozót tudjunk behúzni az Online Rádiónkba igen magas hallgatottsági mutatót kell produkálnunk. Jelen esetben ez nem pár 100 hallgatót jelent, de nem is pár ezret, hanem sokkal többet, több  tízezres, egyidejű hallgatói szám szükséges ahhoz, hogy be tudjunk vonni egy nagyobb reklámozót az Online Rádiónkba.

Hallgatói számok

Több tízezres hallgatói számot hogy tudunk elérni? Jelenleg sehogy! Örüljünk annak, ha a kezdésnél hallgatni fog minket 15-20 hallgató. De kanyarodjunk vissza. Magasabb hallgatói számot csak úgy tudunk elérni, ha frekventált helyen tudjuk az Online Rádiónkat hirdetni. Frekventált hely? Torrenteket felejtsd el. A Laza Rádió hónapokon keresztül volt az Encore rádiója, semmi hallgatói növekedést nem mutatott ezen idő alatt. Itt jönnek képbe a kisebb torrentek, filmes portálok és oldalak. Szintén a hosszú évek tapasztalata alapján bátran kijelenthetem, hogy Te mindig 10x többet adsz, mint amit kapsz. Itt elértünk ahhoz a részhez, hogy emiatt a bevételed NULLA!

Bevételek

Tehát, mivel nincs  bevételed, nem tudod reklámozni az Online Rádiódat, nincs hallgató, mivel nincs hallgató a kutya nem fog veled foglalkozni, mint potenciális reklámfelület, nincs bevételed. Kör bezárt, pont. Akkor most mi van? Igen, itt már most eldöntheted, hogy belekezdesz vagy sem. Folytatod, mint hobbi rádiózgatás (erre még kitérek később), vagy szisztematikusan megtervezed lépésről lépésre.

Célok kitűzése

Mi az, amit el szeretnénk érni az Online rádiónkkal? Legyen üzleti és bevételt termelő vagy maradjon hobbi rádió, ami semmit nem fog hozni, hallgatókat és reklámokat is alig! Már most döntsd el ezt a kérdést, mert amit most eldöntesz, az fog végig kísérni.

Hasonló tartalmak

Leave a Comment